ابزارهایی برای مدیریت شبکه ‌های اجتماعی مجازی

– حسابرسی شبکه های اجتماعی مجازی
حساب کاربری خود را در شبکه های اجتماعی مجازی بررسی ‌کنید.

 اول آن را مستقیماً مطالعه می‌کنید تا ببینید آیا به‌درستی راه‌اندازی شده است ؟.

بعد برای اندازه‌گیری مواردی مثل رشد فالوئر، ترافیک ، آن‌فالوها، تعداد ارسال پست، و میزان مشارکت، از ابزارهای تحلیلی مناسبی استفاده کنید.

سپس آن را با آمارهای رقبا مقایسه ‌کنید

2- استراتژی شبکه های اجتماعی مجازی
فهرستی از اشتباه‌هات خود و راه‌حل‌هایی برای رسیدن به اهداف بازاریابی تهیه ‌کنید.

همچنین لازم است در بازه‌های زمانی منظم بررسی کنید که آیا رقبا پیشرفت کرده‌اند یا خیر

3- مشاوره و آموزش در شبکه های اجتماعی مجازی
در این روش شما به مشکلات کسب‌وکار مخاطبان گوش میدهید و به آن‌ها می‌گویید برای بهتر شدن نتایج بازاریابی لازم است چه کنند. 
4- تبلیغات شبکه های اجتماعی مجازی
با توجه به رقابت بسیار تنگاتنگ بازاریابی شبکه های اجتماعی مجازی برای بسیاری از کسب‌وکارها کافی نیست و لازم است برای تبلیغات سرمایه‌گذاری بیشتری بکنید.

تا جایی که می‌شود درباره‌ تبلیغ در شبکه های اجتماعی مجازی اطلاعات داشته باشید.

لازم است بیشتر بر تبلیغات فیس‌بوک، توییتر و لینکدین تمرکز کنید

5- تولید و مدیریت محتوای ناب
تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی مجازی همیشه باهم هستند.

تولید محتوامواردی مثل نوشتن گزارشات برای درک یک مسئله، پست‌های وبلاگ، کتاب‌های دیجیتال، اینفوگرافیک، اسلاید، و … را در برمی‌گیرد.

مدیران محتوا استراتژی‌هایی ایجاد کرده، و نوشتن، نشر، و ترویج محتوا را به عهده‌دارند.

6- کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها 
کارگاه‌هایی برگزار کنید و در آن به گروهی از افراد آموزش دهید.

گاهی اوقات می‌توان با سایر مدیران شبکه های اجتماعی مجازی همکاری داشت

بعضی حتی از سخنرانی در کنفرانس‌ها و رویدادها درآمد کسب می‌کنند. 
7- دانش و مهارت‌های لازم 
لازم است بدانید صفحات چگونه هستند؟ کاربران چگونه با آنها تعامل می‌کنند؟ چه محتوایی لازم است منتشر شود؟ چگونه لازم است تبلیغات را مدیریت کرد؟

به اضافه مهم است در جریان آخرین تغییرات ورژنی شبکه‌های اجتماعی باشید. 
حتی لازم است یاد بگیرید چطور تحلیل مخاطب و استفاده از ابزارهای شبکه های اجتماعی مجازی را انجام دهید.

لازم است تصمیم بگیرید می‌خواهید تخصصی کارکنید یا خیر؟

تخصصی بودن یا نبودن شبکه های اجتماعی مجازی ؟ 
دو نوع مدیریت شبکه های اجتماعی مجازی وجود دارد:

  1. بعضی همه‌ خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی مجازی را برای همه‌ شبکه‌ها ارایه می‌دهند
  2. آن‌هایی که بر شبکه‌ها یا خدمات خاصی تمرکز دارند. 
    فایده‌ تمرکز بر یک شبکه‌ اجتماعی مجازی خاص این است که به ما کمک می‌کند گوشه‌ بازار خاصی را پر کنید.
  3. 3-       می‌توانید محتوای بازاریابی‌‌ تولید کنید که برجذب مشتریان مناسب تمرکز دارد

هر چه استراتژی شما متمرکزتر باشد، مشتریان بیشتری ایجاد خواهید کرد.

  • اگر به تخصص در یک شبکه‌ اجتماعی شهرت پیدا کنید، می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید. 

    لذا وقت صرف کنید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید در چه شبکه‌هایی تمرکز داشته باشید؟

 وقتی بدانید چه چیزمی‌خواهید، به‌راحتی میتوانید تصمیم بگیرید که چه چیزبیاموزید.

  • با مطالعه ، اشتراک و وبلاگ‌ آغازکنید 
    اطلاعات رایگان بسیاری در اینترنت در دسترس است. شما لازم است ازآنجا شروع کنید.