۱۰ روش برای افزایش فروش اینترنتی

۱ـ از اینستاگرام استفاده کنید

باز هم اینستاگرام به دلیل کم‌هزینه بودن (عدم پرداخت هزینه برای اشتراک و دیگر هزینه‌ها) یکی از بهترین محل‌ها برای شروع فروش اینترنتی و کسب‌درآمد است.

اگر در اینستاگرام از هشتگ مناسب٬ فیلترهای تصویر مناسب و زمان‌بندی دقیق داشته باشید میتوانید انتظار دنبال‌کننده‌های فعال و خوبی در اینستاگرام داشته باشید که میتوانید کم کم آنها را به فروشگاه اینترنتی خود منتقل کنید.

۲ـ استفاده از سیستم‌های فروشگاه‌ساز

سیستم‌های آماده فروشگاه‌ساز یک راه‌حل مناسب برای افرادی است که در ابتدای راه خود هستند. این سیستم‌ها اکثر مشکلات شما را حل میکنند و به جای شروع از صفر میتوانید از چندقدم جلوتر شروع کنید.

۳ـ تحقیق و پیش‌بینی بازار انجام دهید

اگر توانایی این را دارید که محصولات جدید اضافه کنید و تنوع بیشتری داشته باشید پس لازم است ابتدا تحقیق و اندازه‌گیری بازار انجام دهید تا مطمئن شوید پتانسیل لازم وجود دارد.

۴ـ محصول رایگان

یکی از استراتژی‌های ساده اما موثری که میتوانید در فروشگاه خود پیاده کنید محصول رایگان است.

اگر فروشگاه محصولات فیزیکی دارید٬ میتوانید با خرید هر محصول یک مصحول رایگان هم خودتان قرار دهید.

به‌خاطر داشته باشید ارزش مادی محصول رایگان بسیار کم‌اهمیت‌تر از ارزش معنوی آن است.

۵ـ همکاری تجاری

در همکاری تجاری شما از پتانسیل دوستان و همکاران خود استفاده میکتید و در کنار آنها محصول خود را تبلیغ میکنید.

۶ـ استفاده از تصاویر باکیفیت بالا

مدیران فروشگاه‌ها فراموش میکنند که با ترغیب مشتریان به خرید اینترنتی عملا شانس مشاهده و لمس محصول را از مشتری گرفته‌اید و همین باعث میشود اعتماد آنها به محصول کمتر و سخت‌تر شود. پس تصویر باکیفیت حداقل امکانی است که شما باید برای خریداران فراهم آورید.

۷ـ ایجاد کالکشن محصولات

اگر فکر میکنید صرف این که محصولی را در فروشگاه خود قرارداده‌اید کافی است٬ کاملا اشتباه است. اکثر مشتریان با ورود به فروشگاه به دنبال مجموعه‌ها یا کالکشن هستند. به بیان دیگر مشتریان تنها میدانند چه نوع محصول میخواهند (لباس تابستانی٬ کفش یا …) و تصور دقیقی از ویژگی‌های محصول مورد انتظار خود ندارند.

یک روش مهم و موثر برای ترغیب بازدیدکننده‌ها به خرید استفاده از کالکشن‌ها است. با ایجاد کالکشن‌های موضوعی و مناسبتی عملا شما شانس تبدیل بازدیدکننده به خریدار را چندین برابر افزایش میدهید.

۸ـ قالب‌های سازگار با موبایل و تبلت (Responsive)

الف) یکی از تاثیرات این نوع طراحی٬ تاثیر آن بر موتورهای جستجو یا سئو (SEO) است.

ب) زاویه‌ی دیگری که تاثیر ریسپانسیو را بررسی کرد تاثیر آن در فرآیند خرید کاربران است.

۹ـ ارتباط با مشتریان

به طورکلی سیستم‌های CRM میتوانند تاثیر بسزایی در افزایش فروش یک فروشگاه داشته باشند.

۱۰ـ کمپین‌های تبلیغاتی مناسبتی و فصلی

به جای جشن گرفتن یک روز و تخفیف در یک روز خاص٬‌برنامه ریزی کنید و در چند روز برنامه‌ی تبلیغاتی خود را اجرا کنید.