7نوع دادن ضمانت به مشتری که فروش اینترنتی شما را چندین برابر می کند

7نوع دادن ضمانت به مشتری که فروش اینترنتی شما را چندین برابر می کند

فرض کنید محصول خیلی خوبی را تولید کرده‌اید و انتظار فروش خوبی دارید. ولی فروش آن طوری که انتظارش رادارید نیست.چون ممکن است ضمانت به مشتری نداده باشد !

با استفاده از گوگل آنالیتیکس می‌توانید رفتار بازدیدکنندگان در فرایند خرید سایت را بررسی کنید.

وقتی کاربر وارد مرحله تکمیل فرم صورت‌حساب سبد خرید سایت می‌شود لحظه‌ای بسیار مهمی است زیرا او می‌خواهد یک تصمیم حساس بگیرد و آن اعتماد به شماست.

چنانچه بتوانید قبل از مراحل پایانی خریدار را در صفحه محصولتان مطمئن‌تر کنید می‌توانید نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار را افزایش دهید.

به گفته متخصصان هرگاه از مخاطب طلب پول‌کنیم، روی نقطه درد دست می‌گذاریم، لذا باید با ایجاد اطمینان در مخاطب به درد او التیام ببخشیم.

با یک تعداد تضمین‌ها به مخاطبین می‌توانید میزان اعتماد و تحریک برای خرید را افزایش دهید.

کسب وکار در فضای مجازی

تضمین شامل ۳ بخش است:

مدت‌زمان

بازگشت وجه

شرایط مناسب تضمین

کاربر تا زمانی که از محصول شما استفاده نکرده درکی از محصول شما ندارد.

تضمین 1: بازگشت وجه زماندار:

تضمین ۳۰، 40 و یا روزه یک تضمین استاندارد حساب می‌شود.
مثل: محصول را امتحان کنید، استفاده از محصول ……………… تا …………….. روز، اگر به هر دلیلی از محصول راضی نبودید، محصول را برگردانید و پولتان را پس بگیرید.

یک قانون:

هر چه مدت تضمین را افزایش دهید، فروش بیشتر خواهد شد.

مدت تضمین باید حداکثر زمان لازم برای آزمودن محصول باشد.

تضمین 2: بازگشت وجه در حالت بسته ‌بندی اولیه

 حالت قبل بیشتر برای محصولات آموزشی بهتر است . چنانچه کالای فیزیکی دارید، می‌توانید این تضمین را بدهید که با ذکر دلیل اگر محصول را دقیقاً مانند اول بسته ‌بندی و ارسال کند وجه کامل را به او برمی‌گردانید.

تضمین 3: کاری بیشتر از بازگشت پول

می‌توانید در مقابل خرابی‌های احتمالی تضمین ارائه کنید و تا مدت معینی مشکلات را برطرف کنید.

تضمین 4: تضمین رقابت

 این نوع ضمانت که ارزشش بیش از بازگشت وجه است. به این صورت که چنانچه محصول رقیب از ما بهتر بود ما قیمت محصول رقیب را میپردازیم.

اگر در رقابت سخت هستید مطمئن باشید، می‌توانید از رقیبان خود سبقت بگیرید.

البته مطمئن باشید که شما بهترین خدمات را به مخاطبین خودتان ارائه می‌دهید.

تضمین 5: کاری را برای مشتری انجام ‌دهیم

 اگر محصول آموزشی دارید این نوع ضمانت فروش را افزایش خواهد داد زیرا کاربر در زمان خرید علاوه بر اطلاعات ، به همراهی شما نیز نیاز دارد.

تضمین 6: ارائه امتیاز ویژه!

اگر محصول را می‌فروشید قول دهید که علاوه بر آن‌یک محصول یا خدمات دیگری را قرار می‌دهید.

ضمانت 7: با هیچ سؤالی

 این برترین ضمانت است.

در مخاطب  چنان اعتماد بنفسی برای خرید ایجاد می شود که نمی‌تواند پیشنهاد شمارا رد کند.

نکته مهم اینکه درست است که برخی مشتریان محصول را برمی‌گردانند ولی در مقابل افزایش زیاد فروش بسیار ناچیز است.